مبانی نظری و پیشینه پژوهش رقابت جویی (رقابت طلبی) (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رقابت جویی (رقابت طلبی) (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رقابت جویی (رقابت طلبی) در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات 33
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش رقابت جویی (رقابت طلبی) در 33 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

– 33 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)

– در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

– منبع نویسی شده به شیوه APA

– منابع بخش مبانی از 2011 به قبل و بخش پیشینه از 2014 به قبل

– شامل 29 صفحه متن و 4 صفحه منابع استفاده شده و مفید

 

فهرست مطالب

رقابت جويي 
عوامل رقابت جويي و رابطه آن با پيشرفت تحصيلي
انواع رقابت طلبي در افراد
رقابت طلبي مستقيم 
رقابت طلبي غير مستقيم 
همکاري متقابل در مقابل رفتارهاي رقابتي
رقابت طلبي و خودکارآمدي
رقابت طلبي در خرده فرهنگهاي مختلف 
رقابت طلبي و انگيزش پيشرفت در دانشآموزان 
دلايل تمايل افراد به رقابت جويي 
تمايل به زورمندي/ پرخاشگري و رقابت جويي 
دروغ گويي 
عوامل دروغ گويي از ديدگاه قرآن 
انواع دروغ
عوامل دروغگويي از ديد روانشناسان
علل كلي دروغگويي
ضررهاي معنوي دروغگويي
پيشينه تحقيق 
منابع

 

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

رقابت طلبي نيز جزء خصوصيات افراد کمالگرا است، با توجه به خصوصياتي که از افراد کمالگرا ذکر گرديد تمايل به رقابت و برتري جويي نيز از خصوصيات بارز اين افراد است.از طرفي ناميدن فرد به نام تيزهوش به شخص توقع بالايي را از خود القا مي نمايد. و از طرف ديگر والدين و معلمان از کودکاني که توسط متخصصان سنجش، تيزهوش معرفي مي شوند،  انتظار دارند که در همه زمينه هاي عالي عمل کنند. زندگي تحت تاثير انتظارات غير واقعي و بالا ممکن است کودک را از پذيرش خود به عنوان يک فرد غير کامل ناتوان کند. به ويژه در صورتي که محبت و پذيرش  کودک به موفقيت او وابسته باشد. 

پیشینه تحقیقات

در پژوهش پرتويي فر، دستجردي و پاکدامن(1393)، با عنوان رابطه توانايي فراشناخت و كمال‏گرايي با اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر تيزهوش و عادي نتايج نشان دادند كه بين توانايي فراشناخت با اضطراب امتحان در دانش آموزان عادي و تيزهوش رابطه منفي و معنادار مشاهده شد. بين كمالگرايي انطباقي و غير انطباقي با اضطراب امتحان در دانش آموزان عادي و تيزهوش تفاوت معناداري بدست آمد. همچنين ميانگين نمره توانايي فراشناخت در دانش آموزان تيزهوش نسبت به عادي به طور معناداري بيشتر بود ولي ميانگين نمره كمالگرايي انطباقي و غير انطباقي و ميانگين نمره اضطراب امتحان در دانش آموزان عادي نسبت به دانش آموزان تيزهوش به طور معناداري بيشتر بود. مي توان نتيجه گيري کرد با توجه به اين نتايج به نظر ميرسد كه توانايي فراشناختي و كمالگرايي در كاهش و افزايش اضطراب امتحان دانش آموزان نقش به سزايي دارد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


مطالب تصادفی