مبانی نظری و پیشینه پژوهش معنا در زندگی (هدف در زندگی)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش معنا در زندگی (هدف در زندگی)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش معنا در زندگی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات 30
حجم 0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش معنا در زندگی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

– 30 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)

– در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

– منبع نویسی شده به شیوه APA

– منابع بخش مبانی از 2010 به قبل و بخش پیشینه از 2013 به قبل

– شامل 25 صفحه متن و 5 صفحه منابع استفاده شده و مفید

 

فهرست مطالب

ادبیات و گستره ی نظری معنا در زندگی 
معنا در زندگی 
اراده معطوف به معنا
معنای ویژه در برابر معنایی نهایی
معنا در برابر ارزش
راههای ایجاد معنایابی در زندگی 
نظریه های معنای زندگی 
نظریه ویکتور فرانکل
آزادی اراده در نظریه فرانکل
اراده ی معطوف به معنا در نظریه فرانکل
خود فراروندگی 
ارزش و معنا
نظریه خدا محور معنای زندگی تدئوس متز 
ادبیات و گستره پژوهشی تحقیق 
منابع

 

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

در تعریف معناي زندگی باید گفت زندگی براي مردم زمانی معنادار است که آنان بتوانند الگو یا هدفی را در زندگی خود در نظر بگیرند، معناي زندگی به محتوایی اشاره می‌کند که مردم زندگی خود را از آن آکنده می‌کنند. این معنا به زندگی مردم جهت می‌دهد و در ارتباط با هدف‌ها و ارزش‌های زندگی است. داشتن هدف یا معنا در زندگی با سلامت روان و رفاه همبستگی مثبت دارد. نداشتن معنا با روان‌نژندی، علائم افسردگی و اضطراب و شناخت ناکارآمد در ارتباط است. در صورت نداشتن معنا، با ایجاد استرس، اضطراب و افسردگی، روابط فرد و حمایت‌های اجتماعی وي تحت تأثیر قرار می‌گیرد. داشتن معنا در زندگی با خوش‌بینی و رفاه در میان نوجوانان ارتباط دارد. هم داشتن معنا در زندگی و هم خوش‌بینی به میزان قابل‌توجهی با رضایت از زندگی و همچنین ساختار چندبعدي مشکلات روانی اجتماعی در ارتباط هستند (هو ، 2010؛ به نقل از دشتی، 1394).

پیشینه تحقیقات

حسین چاری و محمدی (1390) پژوهشی با هدف بررسی رابطه تاب آوري و اعتقادات مذهبی و امکان پیشبینی تابآوري روان شناختی بر اساس اعتقادات مذهبی در دانشجویان شهري و روستایی انجام شد. نتایج نشان داد که از بین ابعاد پنجگانه اعتقادات مذهبی، بعد باورهاي مذهبی در درجه اول و دانش مذهبی در مرتبه بعدي می توانند تاب آوري دانشجویان را بهطور مثبت و معن ادار پیش بینی نمایند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


مطالب تصادفی