مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه و نظریه های حافظه (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه و نظریه های حافظه (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه و نظریه های حافظه در 34 صفحه ورد قابل یرایش با فرمت doc

مشخصات فایل

تعداد صفحات 34
حجم 1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه و نظریه های حافظه در 34 صفحه ورد قابل یرایش با فرمت doc

 

ویژگی های فایل

– 34 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)

– در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک

– منبع نویسی شده به شیوه APA

– منابع بخش مبانی از 2014 به قبل و بخش پیشینه از 2010 به قبل

– شامل 34 صفحه متن و 2 صفحه منابع استفاده شده و مفید

 

فهرست مطالب

مقدمه
زمینه های آزمایشی و پژوهشی در حافظه
ساختار حافظه
انبارههای حافظه
حافظه در حیطه شناختی بزرگتر
مدلهای حافظه
واگ و نورمن
اتکینسون شیفرن
سطوح یادآوری
سطوح پردازش (LOP)
پردازش موازی در برابر پردازش متوالی
سطوح پردازش در برابر پردازش اطلاعات
اثر خود ارجاع (SRE)
مرور ذهنی و LOP
الگوی مراحل سه گانه تشکیل حافظه
حافظه ساختارها و فرآیندها
ظرفیت  STM
STM و تقطیع
رمزگردانی اطلاعات در حافظه STM
رمز شنیداری
دیداری- فضایی
رمز معنایی
حافظه دراز مدت
بازیابی از حافظه دراز مدت
اندوزش در حافظه دراز مدت
تقويت دراز مدت، يادگيرى و حافظه
نظریات در رابطه با حافظه 
هرمان ابینگهوس
ویلیام جیمز
انواع حافظه از دیدگاه تالوینگ
حافظه اپیزودیک(رویدادی)
حافظه معنایی
حافظه روندی  (روشی)
نظریه شبکه تداعی باور
پیشینه تحقیق
منابع 

 

بخشی از متن

تعاریف و مبانی

به نظر میرسد ما آدمیان تقریباً هر چه داریم یا هر که هستیم از برکت حافظه است. اندیشه ها و تصورات ما حاصل کار حافظه است و ادراک و اندیشه و حرکتهای ما از آن سرچشمه می گیرد. حافظه پدیده های بیشمار هستی ما را در کل واحدی یکپارچه می سازد. همانطور که اگر ذرات تشکیل دهنده بدن با نیروی جاذبه ماده به هم نچسبیده بود بدن ما از هم می پاشید اگر نیروی پیوند دهنده وحدت بخشی حافظه نمی بود . هوشیاری ما به تعداد لحظه های زندگیمان تجزیه می شد. (آلوی و آلوی، 2013)

پیشینه تحقیقات

کلاگ  (2007) بیان دارد که وقتی افراد افسرده در آزمون افسرده در آزمون حافظه (یادآوری یا بازشناسی) کلمات هماهنگ با خلق را بهتر بازیابی می کنند به دلیل وجود خویش- طرحواره  فعالی است که دارند هر فردی که خودش یک خویش- طرحواره دارد وقتی که فردی با یک واژه هماهنگ با خلق مواجه می شود در واقع آن واژه فعال نمی شود بلکه خویش- طرحواره فعال می شود در نتیجه فرد با سرنخ های موقعیتی زیادی مواجه می شود. در حالی که آن واژه با خلق وی هماهنگ نیست فقط یک سرنخ بیرونی دارد که همان واژه است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود


مطالب تصادفی